Nosta kuvasi massasta

Aivoihimme välittyvästä tiedosta 90% on visuaalista ja kuvallinen informaatio välittyy aivoihimme 60 000 kertaa nopeammin kuin teksti. Emme tarvitse kuvan lukemiseen aikaa. Kun näemme kuvan, aivomme jo analysoi sitä. 

Nopein tapa saada toisen huomio on näyttää hänelle kuva.

Mielenkiintoista on myös, että aivomme muistavat paremmin kuvat kuin nimet. Todennäköistä on, että asiakkaasi ei saa päähänsä firmasi nimeä, mutta pystyy kuvailemaan melko tarkasti logosi. 

Huonona puolena tässä tietysti on se, että myös huonot kuvat jäävät mieleen. Mitä luulet, onko yrityskuvasi positiivinen vai negatiivinen? Erottuvatko kuvasi vai onko yrityksesi ilme osa tasapaksua kuvamassaa.

No, jos et halua olla massaa ja jopa erottua siitä, niin: Kerro kuvillasi tarina, johon voi samaistua. Herätä nostalgiaa ja muistoja – vetoa aisteihin. Ole aito.

Esimerkiksi näin:

Tarinassa on aina sankari. Näytä sankarisi, johon voi samaistua.

Vetoa aisteihin. Villasukkien lämpö, puupalikoiden tuntu: koti.



Ole aito.


Ja jotta kuvallinen viestintäsi olisi yhtenäistä, tulisi kaikkien kuviesi tavalla tai toisella viestiä näitä. Omalla, erottuvalla tyylilläsi. 
Jos tyylisi on hukassa tai tekniikka kadoksissa, kuvan ammattilainen voi auttaa!

www.riittasupperi.com


*****

Kiitos ESL Shipping ja SRV, joiden kanssa olen saanut toteuttaa hauskoja kuvaupäiviä. Kiitokset myös yhteistyökumppaneille Zeeland Family ja Miltton.

Kommentit

Suositut tekstit